zaterdag 10 december 2016

Makercultuur in het hart van de economie

In het Westen bestaat het idee dat wij een soort diensteneconomie kunnen worden die leeft van de intellectuele eigendomsrechten die we bezitten op al onze slimme innovaties, terwijl de Chinezen het domme productiewerk wel zullen doen. Maar innovatie en productie versterken elkaar, en daarom heeft innovatie de neiging te verschuiven naar waar de productie gebeurt. Zo is in Shenzhen rondom de productieplekken waar onze gadgets worden geproduceerd een enorme DIY innovatiecultuur gegroeid waarbinnen het delen van kennis, het enorme aanbod spotgoedkope onderdelen en razendsnelle feedbackloops centraal staan. Makercultuur niet in de marge maar in het hart van de economie? Misschien tonen de makers in Shenzhen ons wel de weg naar de economie van de toekomst.



15 opmerkingen:

  1. HOE IK MIJN LENING KREEG VAN DIT GROTE BEDRIJF

    Hallo lieve mensen, ik ben Linda McDonald, momenteel woonachtig in Austin Texas, VS. Ik ben momenteel een weduwe met drie kinderen en ik zat in april 2018 in een financiële situatie en ik moest mijn rekeningen herfinancieren en betalen. Ik heb geprobeerd leningen te zoeken bij verschillende particuliere en zakelijke kredietinstellingen, maar nooit met succes, en de meeste banken hebben mijn krediet geweigerd, niet ten prooi vallen aan die schurken daar die ze zelf-geldschieters noemen, ze zijn allemaal oplichterij, alles wat ze willen is jouw geld en je hoort het niet meer van hen, ze hebben het me twee keer gedaan voordat ik Mr. David Wilson ontmoette. Het meest interessante deel is dat mijn lening binnen 74 uur aan mij is overgedragen, dus ik zal je adviseren om contact op te nemen met Mr. David als u bent geïnteresseerd in het krijgen van een lening en u weet zeker dat u hem op tijd kunt terugbetalen. U kunt contact met hem opnemen via e-mail ............. schema als u contact moet opnemen met een bedrijf met betrekking tot het beveiligen van een lening zonder onderpand, neem dan vandaag nog contact op met de heer David Wilson voor uw lening

    Ze bieden allerlei soorten leningen aan

    Kortlopende lening (5_10 jaar)
    Langlopende lening (20_40)
    Media termijn lening (10_20)
    Ze bieden lening zoals
    Woninglening ............., Zakelijke lening ........ Schuldlening .......
    Studielening .........., Startlening
    Zakelijke lening ......., Bedrijfslening .............. enz
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Als het gaat om financiële crisis en lening, dan is David Wilson lening de plek om te gaan, vertel hem gewoon dat ik mevrouw Linda McDonald u regisseer Veel geluk ................... ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, heb je financiële steun nodig? Heb je een lening nodig?
    Ik ben Susan Benson van Sunshine Financial Group. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

    Wij verlenen allerlei soorten leningdiensten (persoonlijke lening, zakelijke lening, hypotheeklening en vele andere). Wij verstrekken zowel langlopende als kortlopende leningen, gedekte en ongedekte leningen tegen een betaalbare rente van 3% per jaar. Voor meer informatie over onze service kunt u ons gewoon schrijven via mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com of ons rechtstreeks een bericht sturen via WhatsApp of Telegram via: +447903159998 en ontvang direct een reactie.

    Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen uw financiële doelstellingen op lange en korte termijn te verbeteren, omdat uw financiële stabiliteit ons uiteindelijke doel is.

    Met wat er over de hele wereld gebeurt, worden veel mensen geconfronteerd met vroegtijdige financiële uitdagingen, sommigen vinden het om een ​​of andere reden zo moeilijk om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen.

    Wij kunnen u helpen met een oplossing voor uw financiële uitdagingen, schrijf gewoon naar mijn kantoor en wij helpen u met een lening. We hebben talloze individuen en organisaties geholpen die over de hele wereld met financiële moeilijkheden te maken hebben gehad. Wanneer u bij ons solliciteert, solliciteert u bij een vertrouwd bedrijf dat om uw financiële behoeften geeft, onze hoogste prioriteit is uw financiële stabiliteit.

    Voor meer informatie over ons kredietaanbod kunt u ons uw kredietaanvraag sturen via:
    E-mail: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) OF;
    WhatsApp: +447903159998
    U kunt altijd en overal naar ons schrijven.
    2020 © ️Alle rechten voorbehouden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal slecht zijn om dit alleen voor mezelf te houden. Ik kwam de beste binaire verwachting ooit tegen, Sir Carlos Crypto die me echt helpt om te investeren, hij is heel eerlijk en ijverig in zijn werk. Het enige wat ik deed was $ 500 investeren en binnen 7 dagen maakte hij $ 7000 winst voor mij. Neem contact met hem op via Whatsapp: +1 (216) 626-3236 of e-mail: carlose78910@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt, ik wil LAPO-microfinanciering waarderen voor het geven van een lening van € 19.000 om voor mijn zieke kind te zorgen. als u een dringende lening nodig heeft, vermijd dan fraude door nepgeldschieters en solliciteer via een e-mail van het echte leningbedrijf lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In één woord, wauw!! Ik kan niet geloven dat het geld al op mijn rekening staat. Dankje, dankje, dankje! Je maakte van wat meestal een lang, uitgesponnen en intimiderend karwei is een zeer aangename en gestroomlijnde ervaring. Ik kan u en mevrouw Karin Sabine Loans niet genoeg bedanken. Mevrouw Karin Sabine Loans voor het geweldige systeem en u voor de geweldige service. Jullie zijn allebei best geweldig! als je een dringende lening nodig hebt, kun je ze e-mailen op sabinhelps@gmail.com of haar whatsappen op + 34 632 72 51 57

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aandacht!!!

    Weet u dat u vandaag een gemakkelijke lening kunt krijgen, zelfs met uw slechte kredietscores? Brian Robertson Finance biedt allerlei soorten leningen aan tegen een lage rente van 2% per jaar. we over zakelijke leningen en andere persoonlijke leningen om instanties en individuen samen te werken. voor meer informatie en hoe u zich kunt aanmelden, neem nu contact met ons op via e-mail: brianrobertsonfinance@gmail.com

    We zijn 24 uur online om op uw verzoek te reageren.
    contact e-mail: brianrobertsonfinance@gmail.com

    Groeten
    Brian Robertson
    Neem contact met ons op via Whatsap +1 (315) 322-7389

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Getuigenis van een serieuze lening die is gekocht, hartelijk dank, mijnheer Peterson, voor uw lening van 45.000 euro die u mij heeft verstrekt. Ik praat over uw diensten met mensen om mij heen die een lening of financiering nodig hebben. Ik ben blij met de lening die je me hebt gegeven. Aarzel niet, als u een lening en een echte juridische geldschieter nodig heeft, neem dan nu contact met hem op en ontvang uw lening via:
    E-mail: peterhelps01@outlook.com
    Dank u

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo allemaal, ik ben super enthousiast vandaag. Ik heb reacties gezien van mensen die al een lening hebben afgesloten bij Sabinehelps@gmail. com had ontvangen, en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen, en een paar uur geleden bevestigde ik een totaalbedrag van € 10.000 dat ik van mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een ​​aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail. com of whatsapp +1 (689) 247-6462

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In één woord, wauw!! Ik kan niet geloven dat het geld al op mijn rekening staat. Dankje, dankje, dankje! Je hebt van wat meestal een lang, uitgesponnen en intimiderend karwei is, een heel plezierige en gestroomlijnde ervaring gemaakt. Ik kan u en mevrouw Karin Sabine Loans niet genoeg bedanken. Mevrouw Karin Sabine Loans voor het geweldige systeem en u voor de geweldige service. Jullie zijn allebei best geweldig! als je een dringende lening nodig hebt, kun je ze e-mailen op sabinhelps@gmail.com of haar whatsappen op +1 (689) 247-6462

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeft u een lening nodig als deze nu van toepassing is.

    We bieden allerlei soorten leningen en financiële diensten aan. Onze leningen variëren van bedrijven tot persoonlijke leningen of lange of korte termijnen met gunstige rentetarieven (2%). Ons leenproces is zeer snel en betrouwbaar met garanties. Voor meer informatie over onze diensten, bezoek ons op onze e-mail; { larrybright424@gmail.com } laat ons weten hoeveel lening u nodig heeft en hoe lang u wilt lenen. We hopen van u te horen. U kunt een bericht sturen naar onderstaand e-mailadres. { larrybright424@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo allemaal, ik ben super enthousiast vandaag. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening hadden ontvangen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had opgevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +1 (689) 247-6462

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bent u op zoek geweest naar financieringsmogelijkheden voor uw nieuwe huisaankoop, bouw, onroerendgoedlening, herfinanciering, schuldconsolidering, persoonlijke of zakelijke doeleinden? Welkom in de toekomst! Financiering gemakkelijk gemaakt bij ons. Neem contact met ons op, want we bieden onze financiële service tegen een lage en betaalbare rente van 3% voor lange en korte leningtermijnen, met 100% gegarandeerde lening. Geïnteresseerde aanvragers moeten contact met ons opnemen voor verdere procedures voor het verkrijgen van leningen via: joshuabenloancompany@aol.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo allemaal, er is tegen mij gelogen door zoveel bedrijven die beweerden echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik heb geld verloren aan valse geldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter waarmee ik contact opnam en ik met succes een lening van 95.000 van hen kreeg in slechts 24 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail: __ lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben Klydia veronika uit Belgum, ik heb een lening van 9.000 euro aangevraagd en deze werd goedgekeurd met MICHEAL JOSE FINANCE HOME na 3 dagen na mijn aanvraag, iedereen die op zoek is naar een legitieme lening, ik zou u naar dit bedrijf willen verwijzen, is in actie dankbaar voor de hulp die ze me gaven. U kunt voor meer informatie contact met hem opnemen via:infomichealfinanceltd@gmail.com of WhatsApp:+14699724809

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik woon in Nederland en ben ik vandaag een gelukkige vrouw? Ik zei tegen mezelf dat ik elke geldschieter zou aanbevelen die mijn leven en het leven van mijn gezin zou kunnen veranderen aan iedereen die op zoek is naar een lening. Als u een lening nodig heeft en u bent er 100% zeker van dat u de lening terugbetaalt, neem dan vandaag nog contact met hen op via e-mail op: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen