maandag 16 mei 2016

sprookjesverhaal deeleconomie te eenzijdig?

Ik krijg vaak het verwijt dat ik te eenzijdig positief ben over de deeleconomie. Alsof de vraag vandaag is of deeleconomie “goed” of “slecht” is. Voor mij is de vraag of deeleconomie een beter economisch systeem zou kunnen zijn dan het bestaande. Natuurlijk gaat er vanalles mis in de deeleconomie. So what? Dat zegt toch niets over de intrinsieke belofte ervan als nieuw systeem? 

Toch focussen veel mensen die dromen van een andere economie vandaag niet langer op die intrinsieke belofte, maar op de bestaande situatie. Ze steken hun energie in uitleggen op welke manier Uber de ongelijkheid in de maatschappij verhoogt en Airbnb onze steden om zeep helpt. Dat ga ik allemaal niet ontkennen. Maar wie een andere economie wil, zal moeten beginnen met zeggen waar ze met die nieuwe economie wél naartoe willen. Als we niet eens kunnen formuleren welke economie het is waar we van dromen, hoe gaan we die dan ooit kunnen bouwen? Dat al die oplossingen nog niet op punt staan, wat had je gedacht? De welvaartsstaat kon ook pas ontstaan nadat er generaties lang aan werd gebouwd. Hoe kan je beginnen bouwen aan iets, als niemand wil meebouwen?
"Laat ons niet focussen op wat misgaat, maar wat we er zelf mee kunnen doen"
Dat is wat ik vandaag zie gebeuren. Veel journalisten en politici waarmee ik spreek hebben nog nooit gehoord van de intrinsieke belofte van een deeleconomie als duurzaam, menselijk alternatief. De problemen met Uber en Airbnb is de enige kant van de deeleconomie die ze kennen. Ze zijn dan ook alleen maar bezig met hoe ze Uber en Airbnb gaan reguleren. De kritiek die vandaag op de deeleconomie komt, en waar veel mensen die dromen van een andere economie duchtig aan meedoen, leidt tot wetgeving die de deeleconomie net in handen van multinationals duwt. In plaats van een nieuwe economie proberen ze van al die nieuwe fenomenen een economische sector als een ander te maken. De regulering van Airbnb in Brussel is een goed voorbeeld: de 17 vergunningen die je moet verzamelen voor je legaal kunt verhuren, maken hetenkel nog voor professionele huisjesmelkers de moeite waard.

Het is aan ons om er ook de mogelijkheden van te laten zien, die zijn momenteel nog weinig bekend of heel erg vaag. Logisch ook, want het staat allemaal nog maar in zijn kinderschoenen. Zolang we mensen niet meekrijgen om ermee te experimenteren in onze eigen maatschappij, zal dat ook zo blijven en blijven we in cirkeltjes draaien.

Laat ons daarom niet langer focussen op wat misgaat in de deeleconomie, maar op wat we er zelf mee kunnen doen. Deeleconomie biedt nieuwe manieren om moeilijke problemen mee te proberen oplossen, zoals de mobiliteitsknoop, geplande veroudering en de epidemie van burnouts. De deeleconomie is niet “goed” of “slecht”, ze is een oplossing voor een probleem. De goed/slecht discussie is een welles-nietes spelletje dat nergens toe leidt. Ik beweer helemaal niet dat deeleconomie een mirakeloplossing is, het is een symptoom en poging tot compensatie voor het falen van onze bestaande structuren. Het debat moet vandaag niet gaan over de deeleconomie, maar over die structuren. (Zie ook: "Hoe stoppen we de rat race")


“Si tu veux construire un bateau, ne rassemble pas tes hommes et femmes pour leur donner des ordres, pour expliquer chaque détail, pour leur dire où trouver chaque chose... Si tu veux construire un bateau, fais naître dans le cœur de tes hommes et femmes le désir de la mer." 
(Antoine de Saint-Exupéry)



45 opmerkingen:

  1. 1. Laten we eerst en vooral definiëren wat we bedoelen met de deeleconomie, want er bestaat een Babylonische spraakverwarring in dat verband.
    2. Laten we de projecten analyseren op hun doelstelling (zonder daarbij een waardeoordeel uit te spreken): hebben ze een sociale doelstelling of beogen ze louter een winstoogmerk?
    3. Laten we ook een duidelijk onderscheid maken tussen P2P-marktplaatsen (waarmee vandaag vooral de deeleconomie wordt bedoeld) en de commons-economie, waarbij productieve gemeenschappen gemeengoed produceren waarrond zich een economie ontwikkelt (en in dat verband kunnen we dan discuteren over wat de beste businessmodellen zijn).
    5. Laten we vrij en open discuteren over de positieve EN negatieve aspecten. Problematiseren en erover discuteren is iets anders dan "bekritiseren".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk los van de 4 bovenstaande puntjes dat we ook veel moeten proberen, de diversiteit aan initiatieven en hun evolutie zal ons tot nieuwe inzichten leiden. Verder sluit ik me aan bij Rogier dat het geen welles nietes discussie is, maar we net samen (assembly of the commons) mensen hun ogen moeten openen voor nieuwe vormen van economie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben momenteel fondsen voor het financieren van onroerend goed, projectfinanciering, overbruggingsleningen, bouwfinanciering en gewone leningen voor grootschalige exportprojecten van bedrijven voor export / import.

    Dit zijn onze financieringsgebieden:

    * Leningen overbruggen
    * Zakelijke leningen
    * Persoonlijke lening
    * Investeringslening
    * Autolening
    * Bouwleningen
    * Consolidatie van schulden
    * Kredietlijn
    * Lease Lease
    * Tweede hypotheek
    * Credit Redemption
    * Project financiering
    * Hypotheek
    * Herfinancieringsleningen
    * Investeringen in onroerend goed
    * Agent / makelaars.

    Onze financieringsrente is 3% met een aflossingsvrije periode van 1 jaar en de klant moet zijn / haar project bij een verzekeringsmaatschappij verzekeren van de totale leningsom om de lening als onderpand te garanderen.

    E-mail ons: standardonlineinvestment@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo groeten aan iedereen hier. Mijn naam is Marie Alice, ik wil deze geweldige gouden kans gebruiken om een tastbare getuigenis te geven over hoe ik onlangs een lening van 60000 euro heb ontvangen. Ik zocht een lening en werd later gedupeerd. Ik probeerde het opnieuw en ik ontmoette een vrouw zoals ik die klaar en bereid was om me te helpen een lening te krijgen tegen een rentevoet van 2%. En mij werd verteld dat deze vrouwelijke geldschieter een betrouwbare vrouw is, dus besloot ik contact met haar op te nemen en hij gaf me de mogelijkheid om een lening van haar bedrijf aan te vragen die ik gemakkelijk kon krijgen, maar de verklaring is dat ik mijn lening heb ontvangen in goede gezondheid en met minder stress. Als u geïnteresseerd bent om een lening te krijgen, kunt u contact met haar opnemen via e-mail: (vladimirafinancialinvestment@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HOE IK MIJN LENING KREEG VAN DIT GROTE BEDRIJF

    Hallo lieve mensen, ik ben Linda McDonald, momenteel woonachtig in Austin Texas, VS. Ik ben momenteel een weduwe met drie kinderen en ik zat in april 2018 in een financiële situatie en ik moest mijn rekeningen herfinancieren en betalen. Ik heb geprobeerd leningen te zoeken bij verschillende particuliere en zakelijke kredietinstellingen, maar nooit met succes, en de meeste banken hebben mijn krediet geweigerd, niet ten prooi vallen aan die schurken daar die ze zelf-geldschieters noemen, ze zijn allemaal oplichterij, alles wat ze willen is jouw geld en je hoort het niet meer van hen, ze hebben het me twee keer gedaan voordat ik Mr. David Wilson ontmoette. Het meest interessante deel is dat mijn lening binnen 74 uur aan mij is overgedragen, dus ik zal je adviseren om contact op te nemen met Mr. David als u bent geïnteresseerd in het krijgen van een lening en u weet zeker dat u hem op tijd kunt terugbetalen. U kunt contact met hem opnemen via e-mail ............. schema als u contact moet opnemen met een bedrijf met betrekking tot het beveiligen van een lening zonder onderpand, neem dan vandaag nog contact op met de heer David Wilson voor uw lening

    Ze bieden allerlei soorten leningen aan

    Kortlopende lening (5_10 jaar)
    Langlopende lening (20_40)
    Media termijn lening (10_20)
    Ze bieden lening zoals
    Woninglening ............., Zakelijke lening ........ Schuldlening .......
    Studielening .........., Startlening
    Zakelijke lening ......., Bedrijfslening .............. enz
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Als het gaat om financiële crisis en lening, dan is David Wilson lening de plek om te gaan, vertel hem gewoon dat ik mevrouw Linda McDonald u regisseer Veel geluk ................... ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo dames en heren.
    Welkom bij NoviCap Financial Service Provider.

    Heeft u dringend behoefte aan een financiële doorbraak? Heeft u om verschillende redenen een lening nodig? NoviCap biedt flexibele leningopties op maat van uw behoeften.

    NoviCap biedt een verscheidenheid aan leningopties voor iedereen die financiële hulp nodig heeft tegen een lage rente van 3%, of het nu gaat om een ​​zakelijke lening, persoonlijke lening of een lening voor medische rekeningen, betaaldagvoorschot, apparatuurfinanciering, hypothecaire lening e.t.c. De service is snel, veilig en betrouwbaar. Stuur een mail via || voor meer informatie over het leningaanbod van NoviCap novicapserviceprovider@gmail.com || of schrijf ons op WhatsApp via: +31642117819

    OVER NOVICAP.
    NoviCap, opgericht in 2015, is een van de grootste leningenmarkt ter wereld. Veel mensen, met name ondernemers, gebruiken de gratis onlineservice van NoviCap om financiering te vinden door te bladeren door meerdere leningsproducten van onze brede netwerkleningen. NoviCap biedt financiering op een snelle, flexibele en transparante manier en biedt professionele beleggers de mogelijkheid om te beleggen in een actief op de korte termijn met een bovengemiddeld rendement.

    We zijn erg snel, betrouwbaar en betrouwbaar en u kunt lenen van € 1.000 tot € 50 miljoen. NoviCap is het juiste bedrijf om contact op te nemen wanneer u een dringende lening nodig heeft.

    U hoeft geen tijd meer te verspillen aan een lening van andere financiële instellingen of stressvolle bankbezoeken. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien wanneer en waar u deze nodig hebt.

    Wij bieden 24-uurs leningen van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar || novicapserviceprovider@gmail.com || Schrijf ons op WhatsApp via: +31642117819

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo en welkom bij Spotcap Global Loan Services, mijn naam is Claudia Klein, ik ben een geldschieter en ook een leningadviseur.

    Heeft u dringend behoefte aan financiële versterking? heb je een lening nodig voor verschillende doeleinden? als uw antwoord ja is, zal ik u adviseren contact op te nemen met mijn kantoor via | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | en binnen 24 uur een lening op uw rekening hebben staan ​​omdat we over de hele wereld uitstekende leenservices bieden.

    We bieden allerlei soorten leningdiensten (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen en u kunt ook tot 15 miljoen euro lenen. Mijn bedrijf zal u helpen een aantal doelen te bereiken met een breed scala aan leningproducten.

    We weten dat het krijgen van een legitieme lening altijd een enorm probleem is geweest. Voor mensen die een financieel probleem hebben en er een oplossing voor nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​aandelenlening van hun lokale banken of andere financiële instellingen te krijgen vanwege de hoge rente rente, onvoldoende onderpand, schuld / batenverhouding, lage kredietscore of andere redenen

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien wanneer en waar u deze nodig hebt

    Wij bieden 24-uurs leningen van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur ons een bericht op WhatsApp: +4915758108767 | & Ontvang direct een reactie.

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    Je financiële vrijheid ligt in jouw handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeft u problemen met het krijgen van een lening voor werkkapitaal bij lokale banken en andere financiële instellingen? Deze dienst is bedoeld om financiële steun te bieden aan individuen, zakenmensen en vrouwen in het bedrijfsleven. Als u geïnteresseerd bent, neem dan nu contact met ons op via e-mail: robertokennety@gmail.com Of bel +1(518)219-0838.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heeft u problemen met het krijgen van een lening voor werkkapitaal bij lokale banken en andere financiële instellingen? Deze dienst is bedoeld om financiële steun te bieden aan individuen, zakenmensen en vrouwen in het bedrijfsleven. Als u geïnteresseerd bent, neem dan nu contact met ons op via e-mail: robertokennety@gmail.com Of bel +1(518)219-0838.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Are you in need of a loan?
    Do you want to pay off your bills?
    Do you want to be financially stable?
    All you have to do is to contact us for
    more information on how to get
    started and get the loan you desire.
    This offer is open to all that will be
    able to repay back in due time.
    Note-that repayment time frame is negotiable
    and at interest rate of3% just email us.
    Email : financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036
    call or add us on what's app +918929509036

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik verstrek leningen aan bedrijven en particulieren met een redelijke rente van 2%. E-mail naar: (christywalton355@gmail.com) als u geïnteresseerd bent in de leningaanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil de heer Dalton waarderen omdat hij mij een lening heeft gegeven ter waarde van 43000 EUR. als u vandaag een dringende lening nodig heeft, laat u dan niet oplichten en vraag een echte lening aan via email: diamondloans24@yahoo.com whatsapp: +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I was so anxiuos to know what my husband was always doing late outside the house so i started contacting investigators and was scamed severly until i almost gave up then i contacted this one private investigator and he delivered a good job showing evidences i needed from the apps on his phone like whatsapp,facebook,instagram and others and i went ahead to file my divorce papers with the evidences i got,He also went ahead to get me back some of my lost money i sent to those other fake investigators,every dollar i spent on these jobs was worth it.Contact him so he also help you.
    mail: premiumhackservices@gmail.com
    text or call +1 7078685071

    BeantwoordenVerwijderen
  14. CHRISTMAS LOAN! CHRISTMAS LOAN !! CHRISTMAS LOAN !!! WE OFFER ALL TYPES OF LOANS AT 3%. WE CAN HELP ANYONE TO GET A LOAN, WITH SMOOTH AND EFFECTIVE SERVICES. I am Mr. Mike Morgan, in good standing, the money legitimate and reputable company Lender I lend money to people who need financial assistance. Do you have bad credit or do you need money to pay the bills? I want to use this medium to inform you that I am trustworthy to the beneficiary as I will be happy to offer you a loan. No credit check, 100% guaranteed. email: muthooth.finance@gmail.com
    Note: Only welcome serious people because we are legit and willing to fund loans for real people and serious. To return to us with the following information if you are interested:
    First and Last Name: Country: State: Phone: Amount Needed as Loan: Loan Duration: Sex: Workplace: Monthly Income:
    Once we receive your email, we will send you our loan conditions for the procedure. please contact our company email or whatsapp: Company email: muthooth.finance@gmail.com WhatsApp: +91-7428831341

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou zonder voorbehoud aanraden om met Frank Loan Services samen te werken, als je op zoek bent naar een hypotheek. Ik heb met veel makelaars gesproken tijdens het online kopen van mijn hypotheeklening.Vanaf het eerste contact kon ik zien dat hij het type persoon is dat ik kon vertrouwen om me te helpen de beste beslissing te nemen voor mij en mijn gezin.Ze bieden zowel korte als lange looptijden lening af binnen 1-30 jaar lening looptijd, met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar omdat ze zijn getest en vertrouwd door mij in tegenstelling tot andere bedrijven. Hun diensten omvatten herfinancieringsleningen, vrachtwagenleningen, onderwijsleningen, studieleningen, persoonlijke leningen, autoleningen, schuldconsolidatieleningen, zakelijke leningen, gedekte en ongedekte leningen, hypothecaire leningen, woningleningen en ze bieden leningen aan tegen een zeer betaalbare rente van 2% geïnteresseerden dienen vriendelijk contact met hem op te nemen via E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het zal slecht zijn om dit alleen voor mezelf te houden. Ik kwam de beste binaire verwachting ooit tegen, Sir Carlos Crypto die me echt helpt om te investeren, hij is heel eerlijk en ijverig in zijn werk. Het enige wat ik deed was $ 500 investeren en binnen 7 dagen maakte hij $ 7000 winst voor mij. Neem contact met hem op via Whatsapp: +1 (216) 626-3236 of e-mail: carlose78910@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt, Alex Smith, voor het helpen met mijn winst en het mogelijk maken van mijn vijfde opname. Ik ben hier om een geweldige levensveranderende kans met je te delen. het heet binaire handelsopties. het is een zeer lucratieve onderneming die u maar liefst $ 6.000 kan opleveren bij een initiële investering van slechts $ 500. Ik ben het levende bewijs van deze geweldige zakelijke mogelijkheid. Als iemand geïnteresseerd is, laat het hem weten via e-mail: livetrading3602@gmail.com Whatsapp: +13045044292
    https://t.me/joinchat/S314FoZU-2kazF9s

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Halo
    Setiap orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammers di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. Silakan bergabung dengan saya untuk bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pinjaman. Saya baru saja mendapat pinjaman dari perusahaan pinjaman global Elina Johnson yang sah. Inilah cara saya mendapatkan kontak mereka. Saya melihat kesaksian Nyonya Nuliana Novi dari Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari mereka dan dia memberi mereka email kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera mengirim email kepada mereka dan mereka merespons email saya, jujur, Pada awalnya saya sangat takut karena saya kehilangan uang saya begitu bodoh sebelumnya. Tetapi, saya terkejut bahwa kurang dari 3 jam setelah itu, pinjaman sebesar Rp 700.000.000, saya mendaftar untuk benar-benar ditransfer ke akun saya.

    Seluruh prosesnya sederhana. Dan pinjaman yang mendesak pada tingkat 2% saya mendapat cepat tidak ada biaya dari perusahaan, yang saya lakukan adalah membayar untuk pin pinjaman kepada kementerian. Tidak diperlukan penjamin saya. Sampai sekarang, saya masih merasa sulit untuk percaya bahwa itu benar.

    Saya pikir saya sedang bermimpi ketika saya mendapat peringatan dari bank saya. Sekarang hatiku dipenuhi dengan sukacita. Saran saya sederhana bagi semua orang yang mencari keinginan tulus untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulai bisnis atau untuk membiayai proyek adalah mengirim email kepada mereka sekarang dan Anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya ingin terutama berterima kasih kepada Nuliana Novi untuk memberikan kontak mereka di forum ini.

    Dan jika Anda menelepon mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka dan itu tidak semua, mereka memiliki istilah ekspaktanya yang juga memberikan saran keuangan tentang bagaimana Anda mencari tentang menginvestasikan pinjaman Anda untuk memastikan Anda tidak pernah menjadi miskin lagi dalam hidup Anda dan layanan ini bebas, silakan sebarkan kabar baik sehingga orang lain juga bisa mendapat manfaat. Terima kasih, email mereka lagi ^elinaJohnson22@gmail.com

    ^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin hubungi saya, berikut adalah email saya wahyunielvin@gmail.com Catatan: Semua scammers meminta biaya pendaftaran, hati-hati, semuanya adalah penipuan. Semoga Allah memberkati Anda semua. Satu hal terakhir yang perlu diperhatikan, tolong ada beberapa orang yang menggunakan kesaksian ini karena alasan egois mereka, saya adalah satu-satunya kesaksian sejati yang palsu dan mereka adalah scammer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo allemaal, Bent u op zoek naar een professionele handelaar, forex en binaire manager die u zal helpen bij het verhandelen en beheren van uw account met een goede en enorme winst in ruil daarvoor. u kunt contact opnemen met MR. CARLOS ELLISON voor je investeringsplan, want hij hielp me 12.000 usd te verdienen met kleine investeringsfondsen. Carlos Ellison, je bent de beste handelaar die ik kan aanbevelen aan iedereen die wil investeren en handelen met een echte handelaar, hij helpt ook bij het terugvorderen van verliesfondsen .. je kunt contact met hem opnemen via zijn e-mail: carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)

    Ik raad je aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Getuigenis over hoe ik mijn lening tegen 2% heb ontvangen (Frank Loans Services) E-mail: k.frankloans@gmail.com

    Ik zou zonder voorbehoud aanraden om met Frank Loan Services te werken, als je op zoek bent naar een hypotheek. Ik heb met veel makelaars gesproken tijdens het online kopen van mijn hypotheeklening.Vanaf het eerste contact kon ik zien dat hij het type persoon is dat ik kon vertrouwen om me te helpen de beste beslissing te nemen voor mij en mijn gezin, ze bieden zowel korte als lange looptijden lening af binnen 1-30 jaar lening looptijd, met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar omdat ze zijn getest en vertrouwd door mij in tegenstelling tot andere bedrijven.

    Hun diensten omvatten herfinancieringsleningen, vrachtwagenleningen, onderwijsleningen, studieleningen, persoonlijke leningen, autoleningen, schuldconsolidatieleningen, zakelijke leningen, gedekte en ongedekte leningen, hypotheekleningen, woningleningen.Neem vandaag nog contact met hen op voor verdere vragen via e-mail : k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goede dag, ik ben nu zo blij omdat ik vandaag mijn lening van € 29.000 heb gekregen van dit goede bedrijf LAPO na verschillende oplichting van verschillende cheaters, je kunt ook contact met hen opnemen als je een snelle lening nodig hebt, neem nu contact met hen op via deze e-mail: lapofunding960@gmail .com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. HELLO VIEWERS

    TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN $300,000.00USD FROM A FINANCE COMPANY LAST WEEK Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    Do you need a loan to start a business or pay your debts {Dr.Benjamin Scarlett Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine with a loan finance. Get your Blank ATM card or CREDIT CARD deliver to your doorstep that works in all ATM machines all over the world with the help of BENJAMIN LOAN FINANCE the ATM cards can be used to withdraw at the ATM Machines or swipe, at stores and POS. they give out this cards to all interested clients worldwide, If you need a loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Email drbenjaminfinance@gmail.com

    THANK YOU ALL

    BeantwoordenVerwijderen
  23. DRINGENDE LENINGAANBIEDING
    Creëer uw bedrijf en uw vermogen met onze diensten
    lening toelage variërend van $ 5.000 tot $ 1.750.000. Wij bieden dit aan
    lening om iedereen in een moeilijke financiële situatie en degenen die hun eigen bedrijf willen starten een gelukkig leven te geven.
    Er bestaan leningen tussen individuen, dus verspil uw tijd niet.
    e-mail ons via: georgewilliamsloanfirm333@gmail.com om aan de slag te gaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kwam dit leningbedrijf tegen op Facebook en ik nam contact op met de e-mail die ik zag ineens kreeg ik een lening van $ 60.000 USD, dus ik geloofde nooit dat dit allemaal zou kunnen werken totdat ik $ 60.000 USD kreeg, zal iedereen adviseren die behoefte heeft aan een lening om contact op te nemen met deze leningmaatschappij voor hulp bij een lening is dit het e-mailadres van het bedrijf (TRUSTLOAN88@GMAIL.COM) of contact via WhatsApp @ + 1 443 281 3404

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Welcome to the future! Financing made easy with Prof. Mrs. DOROTHY LOAN INVESTMENTS

    Hello, Have you been looking for financing options for your new business plans, Are you seeking for a loan to expand your existing business, Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and you don’t know which way to go or where to turn to? Have you been turned down by your banks? MRS. DOROTHY JEAN INVESTMENTS says YES when your banks say NO. Contact us as we offer financial services at a low and affordable interest rate of 2% for long and short term loans. Interested applicants should contact us for further loan acquisition procedures via profdorothyinvestments@gmail.com

    I'm here to share an amazing life changing opportunity with you. its called Bitcoin / Forex trading options, Are you interested in earning a consistent income through binary/forex trade? or crypto currency trading. An investment of $200 can get you a return of $2,840 in 7 days of trading, We invest in all profitable projects with cryptocurrencies. It goes on and on The higher the investment, the higher the profits. Your investment is safe and secured and payouts assured 100%. if you wish to know more about investing in Cryptocurrency and earn daily, weekly OR Monthly in trading on bitcoin or any cryptocurrency and want a successful trade without losing Contact MRS.DOROTHY JEAN INVESTMENTS profdorothyinvestments@gmail.com

    categories of investment

    Cryptocurrency
    Loan Offer
    Mining Plan
    Business Finance Plan
    Binary option Trade Plan
    Forex trade Plan
    Stocks market Trade Plan
    Return on investment (ROI) Plan
    Gold and Silver Trade Plan
    Oil and Gas Trade Plan
    Diamond Trade Plan
    Agriculture Trade Plan
    Real Estate Trade Plan

    YOURS IN SERVICE
    Mrs. Dorothy Pilkenton Jean
    Financial Advisor on Bank Instruments,
    Private Banking and Client Services
    Email Address: profdorothyinvestments@gmail.com
    Operation: We provide Financial Service Such As Bank Instrument
    From AA Rate Banks, Cash Loan,BG,SBLC,BOND,PPP,MTN,TRADING,FUNDING MONETIZING etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo allemaal, ik ben erg opgewonden vandaag omdat ik vandaag mijn lening heb gekregen Ik kan mijn ogen niet geloven na een lange tijd Ik ben op zoek naar een lening en vandaag god zegene mij Met deze goede geldschieter genaamd MR olive is hij een goede man die ik heb mijn lening van zijn bedrijf en ik wil zeggen dat zijn leningmaatschappij het beste leningbedrijf is. Ik ben gewoon te blij om dit te zeggen, als u een echte en goede geldschieter nodig heeft, kunt u contact opnemen met MR Oliver via e-mail: oliverhelp44@gmail.com alsjeblieft hij is een goede geldschieter hij kan je ook helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben vandaag blij, bedankt Joshua Benjamin-leningsmaatschappij voor de lening die aan mij is verleend. Terwijl ik probeerde een lening te krijgen, werd ik verschillende keren misleid totdat ik de leningmaatschappij Joshua Benjamin tegenkwam, die me een lening van $ 23.000 gaf om voor een ziek kind te zorgen. Als u vandaag een echte geldschieter nodig heeft. Contact via e-mail: joshuabenloancompany@aol.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik wil Karin Sabine leningen voor mij een lening van € 9000 waarderen. als je een dringende lening nodig hebt, vermijd dan oplichting door nepgeldschieters en solliciteer via een echte leningfirma per e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +7 901 709-57-43

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo allemaal, ik ben super enthousiast vandaag. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening hadden ontvangen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had opgevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +7 901 709-57-43

    BeantwoordenVerwijderen
  30. WIJ BIEDEN ALLE SOORTEN LENINGEN AAN - VRAAG BETAALBARE LENINGEN AAN.

    Bent u een zakenman of -vrouw? Zit u in een financiële puinhoop of heeft u geld nodig om uw eigen bedrijf te starten? Heeft u een lening nodig om een ​​mooi Kleinschalig en Middelgroot bedrijf te starten? Heeft u een lage kredietscore en vindt u het moeilijk om een ​​kapitaalkrediet te krijgen van lokale banken en andere financiële instellingen? Geïnteresseerde kandidaten moeten contact met ons opnemen via e-mail: Patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    Onze leningen zijn goed verzekerd voor maximale veiligheid is onze prioriteit. Ons belangrijkste doel is om u te helpen de diensten te krijgen die u verdient. Ons programma is de snelste manier om in een oogwenk te krijgen wat u nodig heeft. Verlaag uw betalingen om uw maandelijkse belasting te verlichten
    onkosten. Krijg flexibiliteit waarmee u voor elk doel kunt gebruiken, van vakanties tot onderwijs en unieke aankopen. Geïnteresseerde aanvragers moeten contact met ons opnemen via e-mail: patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    Wij bieden een breed scala aan financiële diensten, waaronder: bedrijfsplanning, commerciële en ontwikkelingsfinanciering, onroerend goed en hypotheken, schuldenconsolidatieleningen, zakelijke leningen, particuliere leningen, woningherfinancieringsleningen met een lage rente van 2,00% per annulering voor particulieren, bedrijven en rechtspersonen. Haal het beste uit uw gezin en bezit ook uw droomhuis met onze algemene leningsregeling. Geïnteresseerde kandidaten moeten contact met ons opnemen via e-mail: Patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    WIJ BIEDEN ALLE SOORTEN LENINGEN AAN - VRAAG BETAALBARE LENINGEN AAN.

    Neem voor meer informatie contact met ons op: patriciakingsman.loans2016@gmail.com
    Schrijf ons alstublieft terug met de informatie over de lening;
    - Volledige naam:
    - Leningbedrag nodig:
    - Duur van de lening:
    - Doel van de lening:
    - Stad land:
    - Telefoon:
    - Hoe heb je over ons gehoord:

    Als u geïnteresseerd bent om een ​​lening te krijgen, schrijf ons dan alstublieft met de leningvereiste. Neem voor meer informatie contact met ons op: patriciakingsman.loans2016@gmail.com
    Hoogachtend,
    Mevrouw Patricia Kingsman

    We kijken ernaar uit om zo snel mogelijk van u te horen

    Geïnteresseerde aanvragers moeten contact met ons opnemen via e-mail: patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Goede dag iedereen op deze site

    Mijn naam is Anneke Adolphe Merckx ik kom uit België en ik vertrek in de stad Brussel ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om een ​​paar weken geleden op internet te schrijven over mevrouw Patricia Kingsman ik had een lening nodig en ik werd voor ongeveer 2.000 euro bedrogen door valse geldschieters dus op een dag besloot ik opnieuw naar een lening te zoeken omdat de lening erg belangrijk was voor mijn bedrijf, toen vond ik mevrouw Patricia Kingsman en ik zag zoveel mensen getuigen over haar bedrijf en ik wist niet zeker of haar lening legitiem was, maar ik besloot om te geven het was een poging en ik vroeg een leenbedrag van 87.000,00 euro aan ze vertelde me alles wat ik moest doen inclusief een vergoeding die ik moest storten in eerste instantie ik dacht dat het oplichterij was maar ik probeerde het omdat ik zag dat mensen ook over haar getuigden goede daden dat ze erg aardig en behulpzaam is, dus toen ik het geld voor mijn lening stortte, verzekerde ze me dat ik mijn lening in minder dan 8 uur of uiterlijk 8 uur op mijn bankrekening zal ontvangen, ik zei oké en ik wachtte gisteren ik kreeg een bericht van mijn bank dat ik heb een bedrag van 87.000,00 euro op mijn bankrekening bijgeschreven, dus ik nam contact met haar op en vertelde haar erover en ze was blij dat ik mijn lening heb ontvangen. En ik beloof mezelf dat iedereen die me heeft geholpen, ik haar naam overal op internet zal delen met haar geweldige hulp. Dus iedereen in België of over de hele wereld als je een legitieme lening nodig hebt, neem dan contact op met mevrouw Patricia Kingsman, want ze is legitiem en ik weet nu zelfs of er nepmensen zijn die smeken om geldschieter mevrouw Patricia Kingsman te lenen. Iedereen die een snelle lening nodig heeft, neemt contact met haar op via WhatsApp of per post, maar ik heb via WhatsApp contact met haar opgenomen omdat het sneller gaat. Whatsapp-nummer is +1 (604)243-8456 en het e-mailadres van het bedrijf is patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Bedankt en groeten aan iedereen die mijn bericht heeft gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik woon in Nederland en ben ik vandaag een gelukkige vrouw? Ik zei tegen mezelf dat ik elke geldschieter die mijn leven en het leven van mijn gezin zou kunnen veranderen, zou aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een lening. Als u een lening nodig heeft en u bent er 100% zeker van dat u de lening zult terugbetalen, neem dan vandaag nog contact met hen op via e-mail op:sabinhelps@gmail.com of haar link op +7 901 709-57-43

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Bent u op zoek geweest naar financieringsopties voor uw nieuwe huisaankoop, bouw, onroerendgoedlening, herfinanciering, schuldconsolidatie, persoonlijke of zakelijke doeleinden? Welkom in de toekomst! Financiering gemakkelijk gemaakt bij ons. Neem contact met ons op aangezien we onze financiële dienst aanbieden tegen een lage en betaalbare rente van 3% voor lange en korte leentermijnen, met 100% garantielening. Geïnteresseerde aanvragers moeten contact met ons opnemen voor verdere procedures voor het verwerven van leningen via: joshuabenloancompany@aol.com

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mijn naam is mevrouw Patricia Kingsman, we zijn een nieuwe legitieme kredietverstrekker van 2023 en we helpen graag elke instantie die financiële hulp nodig heeft, we bieden vanaf € 500.000,00 en € 5.000.000,00 en we verstrekken ook leningen in euro daarboven, dus als je hulp nodig hebt stuur ons alstublieft een e-mail op:patriciakingsman.loans2016@gmail.com zodat uw leningtransactie kan plaatsvinden nu u binnen 8 uur bij uw lening bent. Het is een snelle overdracht en is veilig zonder enige vertraging. Dus e-mail:patriciakingsman.loans2016@gmail.com bij interesse

    E-mail:patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Alle dank aan Patricia Kingsman voor het helpen van mij met mijn lening nadat ik 6 keer ben opgelicht door neppe mensen die clams worden om geldschieters te worden.

    Mijn naam is Thomas Liam Max, ik kom uit Nederland en ik woon in de stad Den Haag. Een maand geleden was ik op zoek naar een online lening en ik zag verschillende kredietverstrekkers op internet en met wat valse getuigenissen en ik solliciteerde van hen en alles wat ik kreeg was oplichters, ik solliciteerde meer dan 6 bedrijven en ik werd helemaal bedrogen. Dus ik gaf de hoop op totdat ik besloot om opnieuw te controleren of ik hulp zou vinden terwijl ik aan het zoeken was en ik vestigde me op zoek naar een legitieme leningmaatschappij.Ik vond dit bedrijf met de naam Patricia Kingsman-leningmaatschappij.Ik zag veel getuigenissen waar mensen commentaar op gaven haar, maar omdat ik vals werd bedrogen, dacht ik dat het een oplichterij was, maar ik deed wat mij werd gevraagd en ik wachtte op mijn lening en mevrouw Patricia Kingsman vertelde me in minder dan 8 uur dat je veilig bij mijn lening was, ik geloofde het niet want ik dacht dat het ook een oplichterij was, dus die dag was het nacht in Nederland en ik sliep 's ochtends uit het nest toen ik wakker werd kreeg ik een melding van mijn bank dat er geld op mijn rekening stond en belde ik meteen mijn bank om te bevestigen en de bankmanager vertelde me dat ik onmiddellijk naar de bank moest komen en ik ging meteen toen de bank werd geopend toen de bankmanager mijn rekening controleerde, zagen we een bedrag van 135.000,00 euro en ik vertelde mijn manager dat ik online een lening had aangevraagd en mijn bank manager was geschokt als er wa is nog steeds een echt en legitiem leenbedrijf online ik ben zo blij allemaal dankzij Patricia Kingsman ik besloot om op het internet te schrijven omdat ik andere mensen het zag doen en over dit bedrijf te getuigen, daarom post ik dit bericht online aan iedereen die dat nodig heeft een lening, zelfs als u eerder bent bedrogen, solliciteer bij dit bedrijf en wees gerust dat dit bedrijf u niet zal teleurstellen. Met vriendelijke groet aan iedereen die mijn bericht leest en u kunt contact opnemen met dit bedrijf via mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com, ze gebruiken ook Whatsapp, het nummer is +1 (575) 655-0066. Nogmaals mijn groeten aan iedereen die mijn bericht leest en ik bid dat je gelukkig bent zoals ik nu ben met dit bedrijf omdat ik meer mensen naar dit bedrijf breng om te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. I am Lydia veronika from Belgum I applied for a loan of 9,000 euros and it was approved with MICHEAL JOSE FINANCE HOME after 3 days of my application, anyone looking for a legit loan I would refer to this company is in action benefit for help they gave me. You can contact him for more information at:infomichealfinanceltd@gmail.com or WhatsApp:+14699724809

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zou het op prijs stellen als Karin Sabine mij een lening van € 9.000,00 zou lenen. als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je wordt bedrogen door valse geldschieters en solliciteer via een echt leningbedrijf via e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heeft u een dringende lening nodig? We geven persoonlijke leningen uit? Zakelijke Leningen? Hypotheek? Landbouwleningen? Onderwijsleningen? Debetconsolidatieleningen? Leningen voor vrachtwagens? Autoleningen? Hotelleningen? Leningen herfinancieren? en meer schoolleningen? Opstartleningen? .Wij bieden tegen 2% rente! Neem contact met ons op via: dakany.endre@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo vrienden, ik ben zo blij vandaag dat ik mijn lening van Micheal loan Ltd op mijn rekening heb gekregen om mijn rekeningen te betalen en goed voor mijn gezin te zorgen. Als je ook een lening nodig hebt, mis deze kans dan niet om hem een e-mail te sturen en de jouwe neem ook nu contact met hen op (infomichealfinanceltd@gmail.com) of whatsapp +1(469)972-4809.Goodluck

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik wil graag Karin Sabine een lening van € 9000 voor mij lenen. Als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je opgelicht wordt door valse kredietverstrekkers en solliciteer via een echt leningbedrijf per e-mail sabinhelps@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  41. In één woord, wauw!! Ik kan niet geloven dat het geld al op mijn rekening staat. Dankje, dankje, dankje! Je hebt van wat gewoonlijk een lang, uitgesponnen en intimiderend karwei is, een zeer aangename en gestroomlijnde ervaring gemaakt. Ik kan u en mevrouw Karin Sabine Leningen niet genoeg bedanken. Mevrouw Karin Sabine Leningen voor het geweldige systeem en u voor de geweldige service. Jullie zijn allebei best geweldig! als je een dringende lening nodig hebt, kun je ze e-mailen op sabinhelps@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hi everyone. My name is Sara Gielen Marie i am from Netherland i saw people testified about this company called Patricia Kingsman loan company and it is a good thing i was also a victim of scam 3 times until i found this company called Patricia Kingsman loan company God bear me witness this company is real and legit i am a single mother of 3 kids and i work in 2 places to earn more money for me and my kids this company helped me after in explained to them the company told me not to worry that i was going to receive my loan safely i was afraid cause i was cheated before i thought the same thing was also going to happen to me but i said to my self God knows best. The company told me it was 8 hours to receive loan and i thought about it 8 hours to quick i said okay the loan amount i was looking for was 350,000.00 Euro and after i did all the company asked me to do and i sent my required information i received my loan in 8 hours time as stated. When i received my loan i said to my self God is the one who made me found this company and i have already introduced this company to 1 of my friend who also needs help so anyone here or anywhere you see this post if you need a real loan this is the only company that can help without any doubt of fail i am happy everyday because of this company and God i pray God make Mrs Patricia Kingsman last in this world so she can continue to help people in need. I contacted this company via mail which is patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Thanks to anyone who reads my message and post.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Mijn naam is mevrouw Patricia Kingsman, we zijn een nieuwe legitieme kredietverstrekker van 2023 en we helpen graag elke instantie die financiële hulp nodig heeft, we bieden vanaf € 500.000,00 en € 5.000.000,00 en we verstrekken ook leningen in euro daarboven, dus als je hulp nodig hebt stuur ons alstublieft een e-mail op:patriciakingsman.loans2016@gmail.com zodat uw leningtransactie kan plaatsvinden nu u binnen 8 uur bij uw lening bent. Het is een snelle overdracht en is veilig zonder enige vertraging. Dus e-mail:patriciakingsman.loans2016@gmail.com bij interesse

    E-mail:patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo allemaal, ik ben super enthousiast vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had opgevraagd. Dit is echt geweldig nieuws, en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com Of whatsapp +7 985 389-94-10

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik wil graag Karin Sabine een lening van € 4000 voor mij lenen. Als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je opgelicht wordt door valse kredietverstrekkers en solliciteer via een echt leningbedrijf per e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79853899410 voor meer informatie..

    BeantwoordenVerwijderen